Johnson & Johnson aşısını yaptıranlarda görülen bazı yan etkilerin nedeni anksiyete çıktı

ABD’de Johnson & Johnson’ın aşısını yaptıran kişilerde görülen mide bulantısı, aşırı terleme ve bayılma gibi yan etkilerin sebebinin aşının içeriği değil anksiyete olduğu ortaya çıktı.

ABD’de Kaliforniya, Kuzey Karolina, Colorado, Georgia, Iowa’daki aşılama merkezlerinde aşı olduktan sonra mide bulantısı, aşırı terleme ve bayılma gibi yan etkilerin nedeni araştırıldı. 

ABD Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezi (Centers for Disease Control and Prevention – CDC), 7-9 Nisan arasında söz konusu yerlerde aşı vurulan 8 bin 624 kişinin 64’ünde anksiyeteyle ilişkili reaksiyon tespit edildiğini bildirdi.

30 Nisan’da yayımlanan raporda bu kişilerin yüzde 56’sının baş dönmesi, yüzde 31’ininse aşırı terlemeden mustarip olduğu belirtildi. Bu semptomları yüzde 27’yle bayılma, yüzde 25’le mide bulantısı ve yüzde 16’yla düşük tansiyon takip etti.

CDC, yüzde 61’i kadınlardan oluşan bu kişilerde ortalama yaşın 36 çıktığını kaydetti.

Etkilenenlerin yaklaşık yüzde 20’si, geçmişte de aşı yaptırdıktan sonra benzer bir olay yaşadığını söyledi.

Öte yandan bu kişilerin hepsi hızla iyileşti. Zira 13 kişi hastaneye kaldırılıp aynı gün taburcu edilirken, geri kalanı aşılama merkezinde 15 dakikada kendine geldi.

(Visited 11 times, 1 visits today)