D vitamini takviyesi demansın önlenmesinde de etkili
Latest posts by Nuray Özger Karagöz (see all)
- Merdiven kullanmak kalp sağlığını güçlendiriyor - 14 Ağustos 2026
- Güneş sadece cildinizi değil, gözlerinizi de yakıyor! - 13 Ağustos 2026
- Otizm tanıları neden artıyor? - 10 Ağustos 2026
İngiltere ve Kanada’da yapılan yeni bir araştırmaya göre; demans hastalığının önlenmesi için D vitamini takviyesi almanın yararlı olabileceği tespit edildi.
Alzheimer’s & Dementia: Diagnosis, Assessment & Disease Monitoring dergisinde yayımlanan araştırmada, D vitamini takviyesi ile demans arasındaki ilişki incelendi.
Kanada ve İngiltere’den araştırmacılar, 12 bin katılımcıdan D vitamini takviyesi alan 4 bin 637 kişilik grupta, takviye almayan gruba göre yüzde 40 daha az demans görüldüğünü tespit etti.
Katılımcıların 2 bin 696’sında 10 yıl içinde demans geliştiği tespit edilirken bu gruptaki 2 bin 17 kişinin demans teşhisi konulmadan önce hiç D vitamini takviyesi almadığı, 679’unun ise çok az takviye aldığı belirtildi.
Araştırmacılar, D vitamininin beyinde demansı azaltabilecek bazı etkilerinin olduğunun görüldüğüne dikkat çekti.
(Visited 39 times, 1 visits today)