İlk aşıda şiddetli alerjik şok geçirenler ikinci doz için ne yapmalı?

Alerjik reaksiyon riski nedeniyle pek çok kişi Covid-19 aşısı konusunda tereddüt ediyor. Covid-19 aşısının ilk dozuyla şiddetli alerjik reaksiyon geçirmiş olanlar, ikinci doz için ne yapmalı?

Türkiye Solunum Araştırmaları Derneği (TÜSAD) Astım ve Alerji Çalışma Grubu Başkanı Prof. Dr. Zeynep Ferhan Özşeker, alerjik reaksiyon riski nedeniyle pek çok kişinin Covid-19 aşısı konusunda tereddüt ettiğine dikkati çekti.

Aşıda alternatifler var 

Bazı kişilerde mRNA aşılarının içinde bulunan polietilen glikol ve polisorbat maddelerine karşı şiddetli alerji gelişebilir. Covid-19 aşısının ilk dozuyla şiddetli alerjik reaksiyon geçirmiş olan kişilerin, uzman doktor tarafından değerlendirilmesi gerekir.

Çeşitli tipte ve içerikte Covid-19 aşılarının geliştirilmesi, bu hastalar için alternatif aşı bulmakta rahatlatıcı oldu. Ancak anafilaksi riski taşıyan hastaların Covid-19 aşılarını mümkünse hastane ortamında olmaları, aşı olmadan önce doktoru alerjileriyle ilgili bilgilendirmeleri gerekir.

Covid-19 hastalığının yaratacağı ciddi hastalık ve ölüm riski göz önüne alındığında, acil önlemlerin alındığı ortamda yapılan aşıların hayati riski ve yan etkileri göz ardı edilebilecek kadar az. Covid-19  aşılarının yanı sıra, nonsteroid ağrı kesiciler, betalaktam grubu antibiyotiklerin ve genel olarak her ilacın, yatkın kişilerde anafilaksi yapma riskinin olduğu da akılda tutulmalı.

(Visited 11 times, 1 visits today)