”Aşı nedeniyle şiddetli alerjik reaksiyon görülen vakalar var mı?

‘Aşı nedeniyle şiddetli alerjik reaksiyon görülen vakalar var mı? Solunum Derneğinden Prof. Dr. Özşeker, bu tür vakaların oldukça az görüldüğünü bildirdi.

Solunum Derneği (TÜSAD) Astım ve Alerji Çalışma Grubu Başkanı Prof. Dr. Zeynep Ferhan Özşeker, Covid-19 aşısına ilişkin endişelerden biri olan alerjik reaksiyonlar konusunda tedirginliğe gerek olmadığını, bu tür vakaların oldukça az görüldüğünü bildirdi.

Prof. Dr. Özşeker, yaptığı açıklamada, konuya ilişkin şunları ifade etti:

”Ani şok endişesi duymayın, alerjiniz varsa aşınızı hastanede yaptırın”

Covid  ilişkin endişelerden biri  de alerjik reaksiyonlar. Tıbbi bir acil durum olan anafilaksi, alerjik reaksiyonların en şiddetlisi olarak tanımlanırken, Covid-19 aşıları nedeniyle son zamanlarda birçok kişiyi tedirgin ediyor. Türkiye’de baştan beri uygulanan Coronavac (sinovac) ile son dönemde uygulama oranı artan BioNtech aşısı ile  anafilaksi reaksiyonları bildirildi. Ancak aşı nedeniyle şiddetli alerjik reaksiyon görülen vakalar oldukça düşük. Üstelik anafilaksi geçiren tüm kişiler iyileşti. Ölüm ya da yoğun bakım yatışı gerekmediği görüldü.  Bu tür endişeler yüzünden aşıdan vazgeçmeyin, alerjiniz varsa aşınızı hastanede yaptırın.

”Anafilaksi oluşma durumunda kişiye hızlı müdahale çok önemli”

Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre, anafilaksi yılda 100 bin kişide 50-112 arasında görülüyor. Anafilaksi oluşma durumunda kişiye hızlı müdahale çok önemli. Anafilaksi tanısı konulduğunda, kişinin alerjiye neden olan maddeyle teması acilen kesilmeli.
Kişi yatırılıp ayakları kaldırılmalı, solunum yolları açılmalı ve adrenalin uygulanmalı.
Hasta acilen sağlık kuruluşuna nakledilerek, takibi burada yapılmalı.

 

(Visited 10 times, 1 visits today)