Kahve içenlerde kalp krizi riski yüzde 21 azalıyor
Latest posts by Nuray Özger Karagöz (see all)
- Baş Dönmesi Her Zaman Kulaktan Kaynaklanmıyor: Nedeni Kalp Hastalığı Olabilir - 12 Haziran 2026
- Sabah 09.00’dan Önce Uzak Durmanız Gereken 5 Alışkanlık - 12 Haziran 2026
- Yaşlanmayı durdurmak mümkün mü? - 11 Haziran 2026
Budapeşte’deki Semmelweis Üniversitesi ve Londra’daki Queen Mary Üniversitesi, bugüne kadar gerçekleştirilen en kapsamlı kahve araştırmasına imza attı. 11 yıl boyunca 468 bin kişinin kahve tüketimi ile sağlık sorunları arasındaki bağlantının incelendiği araştırmaya göre, günde 3 fincan kahve tüketmek kalp hastalıklarından kaynaklı ölüm riskini yüzde 17, kalp krizi geçirme riskini de yüzde 21 düşürüyor.
Sağlığa faydaları yapılan araştırmalarla kanıtlanan kahvenin popülaritesi son yıllarda özellikle gençler arasında giderek artıyor.
Kahvenin insan sağlığı üzerine etkilerini inceleyen araştırmaların her biri, kahvenin sağlığa faydalı yeni bir yönünü ortaya çıkarıyor.
Budapeşte’deki Semmelweis Üniversitesi ve Londra’daki Queen Mary Üniversitesi, bugüne kadar gerçekleştirilen en kapsamlı kahve araştırmasına imza attı.
11 yıl boyunca 468 bin kişinin kahve tüketimi ile sağlık sorunları arasındaki bağlantının incelendiği araştırmaya göre, günde 3 fincan kahve tüketmek kalp hastalıklarından kaynaklı ölüm riskini yüzde 17, kalp krizi geçirme riskini de yüzde 21 düşürüyor.
(Visited 16 times, 1 visits today)